На Івано-Франківщини станом на ранок проїзд дорогами державного значення забезпечений
21 листопада вважається рубіжною датою – з цього дня «зима встає на ноги». Погодні умови цієї пори року суттєво впливають на безпеку дорожнього руху, отож подаємо прогнози синоптиків на ці вихідні.
Пише Голос-Інфо з посиланням на Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Івано-Франківській області
На Буковецькому перевалі протягом усього дня небо буде вкрите хмарами. Ближче до вечора може розпочатися дрібний дощ. Вночі очікується зниження температури до -3° морозу та снігопади.
На Вишківському перевалі хмарна погода, дощ, вдень і ввечері очікується сніг. На вихідних стовпчик термометра вночі опуститься до -7° морозу.
На Кривопільському перевалі у другій половині дня очікується дрібний дощ із переходом у сніг. На вихідних – мороз уночі до -5°.
На Яблуницькому перевалі весь день дощитиме. До вечора можливе послаблення опадів. На вихідних очікується мороз уночі до -5 та снігопад.
Перехід температури повітря через нуль – один із найкритичніших метеорологічних факторів для стану дорожнього покриття. Коли протягом доби температура коливається від «плюс» до «мінус» і навпаки, у верхньому шарі покриття відбувається періодичне замерзання та відтавання вологи.
Саме ці цикли створюють сприятливі умови для:
-Утворення льодяної кірки
Навіть незначна кількість води (роса, туман, легкий дощ, талий сніг) при зниженні температури до 0…–2 °C може миттєво замерзати. На дорожньому покритті формується тонкий, майже невидимий шар льоду – так звана «чорна ожеледиця».
– Особливо небезпечні ділянки: мости та шляхопроводи; затінені місця; низини, балки; ділянки поблизу водойм.
– Погіршення зчеплення коліс з дорогою
Лід зменшує коефіцієнт зчеплення в декілька разів. Навіть сучасні шини часто не можуть компенсувати раптову втрату керованості.
Водії відчувають:
• збільшення гальмівного шляху;
• погіршення стабільності на поворотах;
• ризик знесення автомобіля при маневруванні.
Зростання навантаження на дорожні служби
У періоди частих переходів через нуль погодні умови складні для прогнозування. Дорожні служби змушені:
• частіше проводити превентивну обробку покриття протиожеледними матеріалами;
• контролювати стан мостів і небезпечних ділянок;
• оперативно реагувати на локальне утворення ожеледиці.
Переглядів: 294


