Брехня, яку повторюють багато разів, стає правдою

Суспільство

Світ цифрових технологій дозволяє використовувати широкий набір інструментів для впливу на суспільну свідомість.

Росія задовго до подій 2014 року застосовувала відповідні методи, щоб впливати на українців – просувала чіткі наративи для дестабілізації ситуації всередині держави. Наративи не змінюють свого змісту, але вони доповнюються новими меседжами, які їх посилюють, а також змінюється їхня першочерговість. Це трапляється тоді, коли інформаційні приводи всередині нашої країни дають можливість пропагандистам подати інформацію, що підсилить той чи інший кремлівський наратив. Коли такі інформприводи відсутні, то їх створюють за допомогою поширення фейків.

Найбільш стратегічно важливим полем битви під час гібридної війни залишаються соцмережі. По-перше, вони найкраще розповсюджують пропаганду через відсутність редакційної політики та цензури. Можливість менш ніж за секунду поширити будь-яку інформацію робить це місце основним джерелом фейків та дезінформації. По-друге, соцмережі – це світ, у якому живе сучасне суспільство. Сьогодні маріонетки Кремля поширюють відомості про погіршення економічної ситуації в Україні, енергетичну кризу, «зовнішнє управління», водночас сіючи тривогу повідомленнями про зраду наших партнерів.

Основним критерієм, що визначає вразливість людини перед інформаційною пропагандою, є рівень медіаграмотності. Половина українців вважає, що вміє відрізняти правду від брехні. Насправді люди тільки так думають, але не знають правил і не вміють фільтрувати інформацію. Побачивши «гарячу» новину, не поширюйте її одразу та не коментуйте (якщо йдеться про соціальні мережі). Спробуйте знайти більше інформації про цю подію в офіційних джерелах або самостійно перевірте її. Критично ставтеся до так званих експертів. Розповідаючи про події в Україні в певному наративі, російські видання посилаються на «вигідних» для них «експертів». Переважно це представники опозиційних проросійських партій в Україні. Тому слід звертати увагу на те, чия експертна думка наводиться в тексті, перевіряти особу, яку називають експертом.



Переглядів: 233
banner