На маршрути Франківська виїжджають українські дуобуси
Вони їздять навіть там, де закінчуються дроти. В Івано-Франківську презентували транспортне підкріплення – перші чотири дуобуси від львівського заводу «Електрон».
Про це Голос-Інфо дізнається від Руслана Марцінківа.
Це тролейбуси, які за лічені секунди стають електробусами. Поки країна економить світло, Франківськ інвестує у розумну мобільність.
Для водія з 30-річним стажем Валерія Долинюка – це техніка майбутнього. Каже, раніше про таке могли лише мріяти. Жодної фізичної сили, аби переставити штанги – лише один тумблер у кабіні.
«Такого транспорту в нас ще не було. В даний момент на автономному ходу батарейку розкачали до 95 кілометрів, але це пустий, без пасажирів. То в середньому десь так 50 кілометрів це залізно. Ну це є тумблер, просто переключив вправо-вліво, вправо натиснув, вліво автономний хід, 15 секунд вона просто думає, електроніка себе перевантажує, тестує і ми їдемо далі. Нормально. Є пандуси: відчиняються, зачиняються, розкладаються, мається на увазі, і тролейбус опускається на правий бік. На одне інвалідне місце», – відзначає Валерій Долинюк, водій тролейбуса.
Ці «розумні» машини закуплені за підтримки європейських партнерів. Загалом місто очікує на дев’ять таких одиниць. Потужні кондиціонери, відеоспостереження та навіть система автоматичного обліку пасажирів – виробники кажуть, що виконали всі забаганки франківців.
«Тролейбуси з автономним ходом згідно з контрактом мають забезпечити запас ходу не менше 15 кілометрів руху без мережі. Для чого це корисно? Це розширює можливість застосування електротранспорту в місті Івано-Франківськ, тобто ви можете їздити в ті райони, де немає контактної мережі. Плюс – це новий сучасний тролейбус з багатьма реалізованими технічними рішеннями, зокрема ми маємо батарею, яка дозволяє їхати на сьогоднішній день близько 70 кілометрів автономним ходом. Це сучасна машина, будемо сподіватися, що іванофранківці будуть задоволені від користування», – підкреслює Володимир Будзан, директор заводу «Електронмаш» (Львів).
Поява дуобусів дозволить з’єднати мікрорайони, які раніше були «відрізані» від тролейбусної мережі. В «Електроавтотрансі» вже готуються до запуску нового маршруту, проте визнають – техніка є, а от робочих рук бракує. Тому закликають приходити на роботу. А хто не вміє – навчать, бо мають безкоштовні курси для водіїв.
«У нас підписаний контракт на 9 тролейбусів з автономним ходом з львівською компанією «Електрон». Сьогодні ми презентуємо чотири перших тролейбусів з автономним ходом. Всього за контактом їх буде дев’ять, з них вісім – за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку і один – за грантові кошти Європейського Союзу. Тому ми вдячні нашим партнерам, що ми змогли реалізувати такий проект. Цей тролейбус він надзвичайно сучасний і має дуже багато різних характеристик, які на сьогодні в Україні ще поки що не широко застосовані. Для того, щоб запустити новий маршрут і не зменшувати кількість тролейбусів на інших маршрутах, звичайно що нам буде потрібно ще нових водіїв. Ми зараз розпочали нову групу. Ще якщо є бажаючі, вони зможуть буквально цього тижня долучитися до нової групи водіїв і це допоможе нам в лютому місяці забезпечити функціонування нового, щоб не знімати або не обмежувати кількість рейсів на інших маршрутах», – розповідає Віталій Голутяк, директор КП «Електроавтотранс».
Куди саме поїдуть нові дуобуси – вирішують самі мешканці. У місті триває голосування. На вибір два варіанти, які нарешті об’єднають Позитрон та БАМ через вулиці Довженка, Петлюри та Вовчинецьку.
«Ми дякуємо Європейському банку інвестицій та нашим партнерам з Європейського Союзу, які надали кредит і грант для того, щоб купити 9 дуобусів. Сьогодні прийшли 4 з них, ще 5 ми очікуємо в січні-лютому. У лютому ми стартуємо на новий маршрут. До речі, голосуйте ще до 31 грудня. Два маршрути є на вибір, і Франківськ точно вже буде об’єднано: Позитрон і БАМ. І що важливо, ми задіюємо там, де немає контактної мережі – це вулиця Вовчинецька, це Довженка, Петлюри. Це сучасна якісна техніка українського виробника, який врахував ті вимоги, які ми висували до якості саме тролейбусів з автономним ходом. Ми рухаємося поступово. Звісно, якби не війна, це було б швидше, але ми кожного року запроваджуємо новий комунальний маршрут: іноді один, іноді два. На початку наступного року ми запровадимо ще один комунальний маршрут», – підсумовує Івано-Франківський міський голова Руслан Марцінків.
Тож, поки водії готуються до навчання, а техніка проходить обкатку, франківцям радять не зволікати з вибором маршруту. Так 2025 рік завершується початком нової ери громадського транспорту в Івано-Франківську.
Переглядів: 199


