Помилки, які допускають під час покупки нового авто
Ці поради допоможуть зберегти нерви і заощадити гроші.

Після того, як ви визначилися з маркою і моделлю автомобіля, що відповідає всім вашим вимогам і вписується в рамки позначеного бюджету, потрібно вибрати дилера, який люб’язно передасть вам “машину мрії”. А це не так просто, як може здатися на перший погляд.
Поворот не туди
Якщо йдеться про нову “конячку”, не уживану, то “сірі” автосалони викреслюємо відразу: за “нульовим” авто — тільки до “офіціалу”. І хоча на цьому кроці оступаються не багато, нагадати про можливі наслідки все ж варто.
Чи не кожен продавець прагне “розвести” покупця. Але оскільки “офіціали” тісно співпрацюють з дистриб’юторами, вони поводяться скромніше “сірих” колег. Останні публікують оголошення із свідомо неправдивими прайсами, роздувають відсотки по кредитах, без будь-яких пояснень зривають терміни видачі авто, підсовують биті і несправні машини.
Але найголовніше — їх набагато складніше притягнути до відповідальності. У представництво марки вже не поскаржишся: залишається сподіватися лише на закон “Про захист прав споживачів”.
Дякую, почекаю
Як відомо, автомобіль в “офіціала” можна або купити відразу (вибрати з того, що є в наявності), або замовити і почекати. Чому другий варіант кращий? Ви можете сконфігурувати машину під себе — без зайвих опцій і, відповідно, переплат. Все начебто логічно, а багато хто все одно вважає за краще брати “тут і зараз”, витрачаючи на непотрібні “плюшки”.
Торг доречний
Складно уявити собі покупця, що торгується з продавцем в булочній. Однак автомобіль — не буханець білого хліба, його вартість в десятки тисяч разів вища, а тому в шоу-румі просити знижку можна і навіть потрібно. Головне — робити це правильно, тож шанси на успіх багаторазово збільшаться, а разом з ними зменшиться підсумковий прайс.
Так, не варто впадати в крайність і нахабніти. Важливо розуміти, що дилер може порадувати бонусом лише в тому разі, якщо йдеться про машини в середніх і багатих комплектаціях, з яких ритейлер отримує досить відчутний відсоток — або, інакше кажучи — маржу. А чим більше додаткових опцій і послуг ви додасте в своє замовлення, тим знижка буде вищою.
Сім раз прочитай
І хоча всі розуміють важливість уважного прочитання договору купівлі-продажу перед підписанням, багато хто — сп’янілі, ймовірно, радістю покупки — вивчають папери “одним оком”, пропускаючи дійсно важливі речі. Адже саме за допомогою цього документа, в разі чого, дилера можна притягнути до відповідальності в судовому або досудовому порядку.
Отже, які ж пункти нас особливо цікавлять в договорі? По-перше, підсумкова вартість автомобіля (особливо, якщо він замовляється під клієнта). Неодмінно повинен бути пункт, де прописано, чи може ціна змінитися за час виробництва і доставки машини. По-друге, самі терміни передачі транспортного засобу клієнту, розмір неустойок в разі, якщо ці самі терміни будуть продавцем зірвані.
По-третє, відповідальність дилера, його гарантійні зобов’язання перед споживачем. А ось чого в документі бути не повинно, так це додаткових комісій, скажімо, за доставку автомобіля зі складу (або іншого майданчика) в обраний вами автосалон. Справедливості заради відзначимо, що цим часто грішать саме “сірі” дилери.
Дивись в обидва
Що собою являє процес передачі автомобіля покупцеві? Останнього проводжають в зону видачі, де у нього є можливість уважно вивчити автомобіль на предмет пошкоджень, несправностей і відповідності замовленню. Клієнт, зазвичай, кидає побіжний погляд, мало не вириває ключі з рук менеджера і поспішає покинути автосалон. Його можна зрозуміти — йому не терпиться відправитися на своєму новому залізному другові додому. Але поспіх тут ні до чого.
Вивчіть кожен сантиметр кузова: автомобілі нерідко пошкоджуються при транспортуванні. Візьміть з собою на видачу тлумачного приятеля, який вміє поводитися з товщиноміром. І не лінуйтеся натискати на всі клавіші в салоні, інспектуючи роботу систем. Про будь-які відхилення повідомляйте продавцеві: вирішити проблему набагато простіше відразу, на місці, ніж після підписання Акту прийому-передачі.
Якщо все в порядку, не зайвим буде звірити VIN-код автомобіля на кузові з номером, прописаним в документах — хіба мало дилер переплутав машину або документ. Переконайтеся, що Вам передали повний комплект паперів (два примірники договору-купівлі продажу з актом прийому-передачі, сервісну книжку, мануал, інструкції з додаткового обладнання, страхові поліси, якщо такі оформлялися) і, зрозуміло, два комплекти ключів.
Переглядів: 449


