У чому переваги та недоліки професії оператора в кол-центрі
Ця професія здається зовсім нескладною лишень на перший погляд.
Отримати додаткові гроші сьогодні хочуть багато, але в добі всього 24 години. Саме тому варіанти з частковою зайнятістю користуються більшим попитом. Сьогодні подібна робота є в колл-центрах. І хоча, на перший погляд, вона здається досить нескладною, на практиці все виявляється не так просто.
Колл-центри займаються соціальними опитуваннями і продажем різних товарів по телефону. Спеціаліст працює з телефоном, які номери набирає — йому не відомо, це процес автоматичний, але ось акцію чи опитування йому доводиться проводити конкретне.
При прийомі на подібну роботу не вимагають особливих навичок. Зайнятість — по годинах. Можна підробляти за своїм розкладом. Є варіанти тільки у вихідні або вечорами. Чим більше годин відпрацював, тим більше отримав. Але є ще й система заохочень, яка дозволяє значно підвищити зарплату.
Особливості роботи в кол-центрі
Зазвичай, співробітнику видається якась анкета, на питання якої повинні відповідати люди. У неї може входити 10 питань, а може і 300. І при цьому потрібно опитати не будь-кого, хто попався, а конкретних людей, які підходять за певними критеріями: вік, стать, соціальний рівень, зайнятість та інше. Більшість людей, яким телефонують, не погоджуються на інтерв’ю. Вони можуть обґрунтувати це зайнятістю, а можуть і просто нахамити. До цього потрібно бути готовими. Іноді людина не встигає відповісти на всі питання, в цьому випадку їй доведеться передзвонювати ще раз, щоб закінчити опитування.
Теми, на які доведеться говорити — найрізноманітніші: від виду туалетного паперу, який використовують, до частоти інтимних відносин. При цьому можна задавати лише конкретні питання, а відволікатися на сторонні теми не слід. Керівництво колл-центрів зазвичай має можливість прослухати будь-які розмови, тому ризикувати місцем не варто. Найбільше порушення — хамство. Звичайно, при частих замовленнях хочеться нагрубити людині, а іноді і послати далеко і надовго, але саме за це звільняють найчастіше. Необхідне залізне терпіння, щоб не злитися і не висловлювати свої переживання.
Оплата — по годинах, але якщо заповнити велику кількість анкет або продати достатньо товару, можна отримати відсоток. А для цього доведеться вчитися. Це будуть не спеціальні курси, а саме інтуїтивний пошук підходу до клієнта. Подібні навички розвивають уміння спілкуватися, продавати.
Плюси і мінуси роботи з телефоном
Істотний плюс подібної роботи — вільний графік. Але його теж доведеться розписати як мінімум на тиждень. Рідко де можна прийти в будь-який час і приступити до роботи, зазвичай, складається певна черговість для приходу на службу.
Працювати доведеться в офісі, а не на вулиці. Часто це набагато зручніше, ніж розклеювати оголошення або розносити листівки по під’їздах. Місце завжди обгороджено і обладнано всім необхідним, але розраховувати на окремий кабінет не варто, це буде всього лише невеликий простір, відокремлений від інших операторів.
Не потрібно нічому вчитися, щоб вийти на цю роботу. Не буде потрібно додаткову освіту або диплом. Але в процесі все ж доведеться опановувати деякі навички. Продавати по телефону — це непросте завдання.
Після подібної роботи можна з легкістю взаємодіяти з будь-якими людьми. Тренування навичок спілкування без особистої присутності — це чудовий досвід для подальшої роботи в продажах або з людьми. При цьому формується стресостійкість, терпіння і поривність, які і допомагають домагатися цілей.
Мінус роботи — необхідність повторювати одні й ті ж фрази. За годину питання однієї анкети можна знову і знову проговорити до 30 разів. Часто після подібного досвіду ці слова так і крутяться на язику протягом декількох днів. Та й заснути складно, адже дані вправи в риториці заважають розслабитися.
Людям зі слабкою психікою ця робота протипоказана. Вона в лічені терміни призводить до нервового виснаження, неврозів або депресії. Тільки стійкі до сильних переживанням люди зможуть освоїти дану професію. Але статистика стверджує, що більше 3-х років на даному місці тримаються лише одиниці. А більшість не здатні присвячувати цьому заняттю більше 12 місяців.
Якщо образи і відмови ранять ваше серце, теж не варто братися за роль оператора. Велика частина людей, яким подзвонили, не готові відповідати на питання. І відмовляють не дуже ввічливо. А ще бувають дивні ситуації, коли дзвінки поступають в інший регіон, а там у цей час ніч. У цьому випадку взагалі не варто розраховувати на ввічливість. І якщо це може стати причиною переживань, низької самооцінки, не намагайтеся цього робити. Нерви дорожчі.
Колл-центр — це відмінний спосіб заробити, коли інших варіантів немає. Але робота, хоч і не вимагає особливих навичок, все-таки не є спокійною. Не кожен здатний витримати таку зайнятість. А ще й зарплата не буде настільки значною, як багатьом би хотілося. Але для тих, хто пройшов таку науку, це стало дуже важливим і цінним досвідом.
Переглядів: 431