A long row of unsold 2021 Santa Fe models sits at a Hyundai dealership Sunday, Dec. 20, 2020, in Centennial, Colo. (AP Photo/David Zalubowski)

У Франківську впорядковують рух автомобілів

Суспільство

Івано-Франківська міська влада почала вивільняти центральні тротуари від стихійного паркування приватних автівок. На часі — нанесення дорожньої розмітки згідно з новою схемою організації дорожнього руху, що спростить і покращить умови руху машин.


Про це Суспільному повідомив начальник управління інфраструктури Івано-Франківського міськвиконкому Мирослав Федорків.

На вулиці Незалежності уже почали встановлювати бетонні півкулі для обмеження заїзду туди автівок. Містяни скаржаться, що доводиться протискатися серед машин у пішохідній зоні.

“Ця проблема назрівала давно. Є, до прикладу, вулиці Мельника та Дністровська, де автівки паркуються прямо на тротуарах, але хоча би паралельно до бордюру. На Незалежності ж машини паркувалися по діагоналі або перпендикулярно до проїзної частини. Ми говоримо про тротуар, ми не говоримо, що у місті ліквідували паркувальний майданчик і зробили громадський простір для людей. Простір, по якому в середньому проходить до 30 тисяч людей щодня. Вони повинні проходити, а не протискатися”, — розповідає Мирослав Федорків.

Міський департамент інфраструктури, житлової та комунальної політики працює над візією, як створити для людей, які приїжджають з-за меж Івано-Франківська власним транспортом, так звані “park and ride”, тобто пересадкові вузли. Там можна буде запаркувати автівку, сісти у громадський транспорт (зі знижкою або безкоштовно) і доїхати до центру.

“У центрі Івано-Франківська є до однієї тисячі паркувальних місць, а зареєстровано у місті 80 тисяч автомобілів. Навіть, якщо знести увесь центр і створити один великий паркінг, туди поміститься лише 15 тисяч машин. Ще одна закономірність: що більше паркінгів, то більші “корки” у години пік у тому ж таки центрі, бо люди вирушають з них у приблизно однаковий час”, — каже Мирослав Федорків.

Протягом 4 років місто закупило понад 100 автобусів і тролейбусів. Громадським транспортом їде 60 % жителів міста, на автомобілях пересуваються 20 % містян. Виділення окремих смуг для громадського транспорту – це пріоритет номер один. При цьому маршрутки рухатимуться крайньою правою смугою, а приватні автівки – крайньою лівою. Пілотна смуга вже існує на вулиці Січових Стрільців. Всі інші вулиці змішані, і там громадський транспорт — у майже постійних заторах.

На вулиці Івасюка почали наносити нову розмітку відповідно до нової схеми організації дорожнього руху, що має спростити і покращити умови руху машин, на думку керівника управління інфраструктурної політики. Найближчий до реалізації проєкт – розвантаження вулиці Галицька саме у такий спосіб. Там у час пік проїжджають понад 70 автобусів і тролейбусів за годину. Вони везуть від 35 до 120 пасажирів.