В Івано-Франківську для учнів духовної семінарії проходять дні духовної віднови

Суспільство

Протягом 10-11 березня в Івано-Франківській духовній семінарії відбулися перші у 2023 році дні духовної віднови. Цього разу реколекції для братів-семінаристів провадив колишній віцеректор семінарії о. Борис Гобир, протопресвітер Західного протопресвітеріату. Головна тема духовних наук — аскеза у семінарійному житті.


Пише Голос-Інфо з посиланням на Івано-Франківська Архієпархія УГКЦ


Віднова духа розпочалася в семінарійному храмі. Після молитви “Царю небесний” отець-ректор Тарас Путько представив запрошеного гостя-реколектанта. Своїм вітальним словом він заохотив братів якнайбільше почерпнути з реколекцій, і наголосив, що науки о. Бориса є наче ріки цілющої води.


Опісля о. Борис розпочав свою вступну науку, де закликав братів відкинути “стару людину” та стати “новою”. Зустріч завершилася покаянною молитвою св. Єфрема Сирійського “Господи і Владико життя мого”.


Наступного дня, під час проповіді, о. Борис провів першу науку. Оскільки під час попередньої вступної зустрічі реколектант закликав слухачів відмовитися від старого гріховного життя, цього разу він уточнив, яким чином же стати на шлях навернення:

«Раніше, у попередньому житті, ми рухалися старою дорогою, де все було просто й зрозуміло. Однак тепер потрібно обрати новий шлях. Що для цього потрібно зробити? Всього три кроки: знизити швидкість, роздумати та розвернутися в правильному напрямку. Це і є аскеза».

В післяобідній час о. Борис виголосив свою II науку, в якій описав 8 видів аскез, які практикуються в семінарії, та пояснив їхнє призначення. Зокрема, реколектант виокремив такі аскези:

— Аскеза щоденного розпорядку, що дозволяє братам витрачати більше часу на спілкування з Богом, аніж догоджанню власному “Я”.

— Аскеза семінарійного товариства мотивує братів вчитися знаходити спільну мову з усіма людьми, незалежно від їхнього походження, віку чи соціального статусу.

— Аскеза споживання їжі перетворює процес харчування із біологічної потреби на свято єднання спільноти та дозволяє сприймати їжу як “дар Божий”.

— Аскеза обмеження контактів із рідними та близькими дає можливість реалізувати настанову Ісуса: “Коли хто хоче йти за мною, нехай себе зречеться, візьме щодня на себе хрест свій і йде за мною” (Лк. 9:23).

— Аскеза навчання розвиває мислення, мовлення та світогляд семінариста.

— Аскеза послуху випробовує семінариста як слухача волі настоятеля, а не своєї власної, що дозволяє упокорювати гординю.

— Аскеза посту дозволяє побачити свої залежності шляхом відмови від речей, які приносять задоволення.

— І нарешті, аскеза мовчання дозволяє почути власні думки, які часто можуть бути заглушені надмірним мовленням.

Після Великої Вечірньої отець-реколектант провів свою завершальну III науку. У ній о. Борис розповів історію, яка вчить, що справжньої любови без жертви не існує.


Сьогодні ми це бачимо на прикладі українського війська, яке самовіддано жертвує свої життя заради безпеки своїх близьких. Отець Борис закликав усіх присутніх скласти маленьку жертву свого часу та комфорту заради посту, щоб хоча б на крок зблизити перемогу України.


На завершення днів духовної віднови префект семінарії о. Іван Війтишин подякував о. Борису Гобиру за мудрі науки та повчальні історії, після чого реколектант окропив усіх присутніх освяченою водою та уділив благословення.



Переглядів: 383
banner