Верховна Рада визначила особливості діяльності уряду України в умовах воєнного стану

Політика

У прийнятому парламентом Законі про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення керованості державою в умовах воєнного стану (реєстр. №7153) серед іншого, передбачається наділити Кабінет Міністрів України додатковими повноваженнями для ухвалення швидких рішень нагального характеру в умовах воєнного стану у сферах:

  • національної безпеки та обороноздатності,
  • зовнішньої політики,
  • інфраструктури, економіки, промисловості, фінансів, бюджету,
  • трудових відносин, зайнятості населення, оплати та охорони праці,
  • енергетики,
  • аграрної політики та продовольчої безпеки,
  • боротьби із злочинністю,
  • ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення,
  • громадської безпеки, безпеки державного кордону, міграції,
  • цифрової трансформації та інформаційної безпеки,
  • захисту довкілля та природних ресурсів,
  • державного управління та державної служби,
  • соціальної політики, охорони здоров’я, освіти, науки, культури, спорту, туризму,
  • правової політики, законності, забезпечення прав і свобод людини та громадянина,
  • оподаткування.

При цьому, з метою забезпечення легітимізації відповідних урядових рішень Законом встановлюється, що протягом двох днів після прийняття такого рішення Кабінет Міністрів України подає до Верховної Ради України законопроєкт, яким врегульовуються відповідні питання, що має бути ухвалений парламентом протягом місяця з дня його реєстрації.

Крім того, Законом надається право уряду в умовах воєнного стану:

  1. Розглядати невідкладні питання забезпечення обороноздатності держави, відсічі збройної агресії проти України, запобігання гуманітарній катастрофі, інші питання, пов’язані з ліквідацією або мінімізацією загрози життю чи здоров’ю населення, на засіданні, в якому бере участь не менше третини посадового складу Кабінету Міністрів України;
  2. Приймати в окремих випадках рішення про відсторонення міністра від виконання обов’язків до припинення чи скасування воєнного стану та покладення на відповідний період виконання обов’язків міністра на іншу особу;
  3. Визначати інше, ніж місто Київ, місцезнаходження Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

Ці законодавчі акти сприятимуть належному та безперебійному функціонуванню органів державної влади в умовах воєнного стану.

Джерело



Переглядів: 502
banner